מה אתם עושים עם כל התמונות מהחופש הגדול?

החופש כבר מאחורינו, הילדים במסגרות ואתם במשרד שותים את כוס הקפה שלכם ועוברים על כל התמונות שצילמתם בחופש הגדול ופתאום שמים לב כמה דברים עשיתם, אילו חוויות נהדרות עברתם וכמה תמונות צילמתם!!! אז איך שומרים את התמונות? איזו אפליקציה עושה לנו סדר? ומה כדאי לנו לעשות עם התמונות? אז הנה גם אנחנו סיימנו ללגום מכוס הקפה, ורשמנו כאן את כל ההמלצות החמות שלנו.

אחסנו את התמונות גם בענן

לא משנה איזה מכשיר סמארטפון יש ברשותכם אם יש אפליקציה חובה במכשיר שלכם :

Google Photos

Google Photos ממשק החובה הזה למעשה מגבה את כל התמונות שלכם מהסמארטפון למחשב בעזרת חשבון הגי'מייל שלכם. רק תחשבו כמה מדהים זה לצלם תמונות ואז למצוא הכול מקוטלג ומסודר לפי פרצופים, תאריכים, מיקומים ועוד, שלא לדבר על זה שיחכו לכם קולאז'ים מוכנים ומותאמים. מעבר לזה שמדובר בכלי מצוין ונוח, האפליקציה מבטיחה חסכון בזמן ותחושת ביטחון כי כל התמונות וקבצי הוידאו שלכם מגובים תמיד זה בחינם, זה יעיל וללא הגבלת נפח

מה אתם עושים עם כל התמונות מהחופש הגדול?

דרך נוספת לשמור את התמונות שלכם היא dropbox .

דרופבוקס מאוד נגישה וקלה לשימוש, מאפשרת אחסון רחב ושליחת קבצים לחברים ומשפחה בקלות. היא כן מוגבלת במקום, אך בסכום לא גדול ניתן להרחיב את מקום האחסון.

מה אתם עושים עם כל התמונות מהחופש הגדול?

לא חייבים לשמור כל דבר

ברור שהילדים שלכם הם הכי חמודים בעולם, אך לא כל תמונה שלהם אתם אוהבים או שנלחץ לכם בטעות בכיס או אפילו התמונה מרוחה ולא טובה, על כן כדאי למחוק מדי פעם תמונות מיותרות, ולא תאמינו כמה כאלה תמצאו במכשיר שלכם.

אז נכון שאפשר לעשות זאת ידנית באמצעות לחצן המחיקה המובנה בממשק הצגת התמונות שבמכשיר, אבל אפליקציית Slidebox הופכת את הפעולה לקלה וידידותית יותר. זהו בעצם ה'טינדר' של התמונות הישנות. לאחר ההתקנה שלה תופענה לכם כל התמונות שבמכשיר, לפי הסדר. אתם תצטרכו להחליק את האצבע על המסך וכך להזיז את התמונות ימינה-שמאלה. משיכה למעלה תמחוק את התמונה. משיכה מטה תכניס אותה לאלבום. כך הופכת מלאכת סידור התמונות לפשוטה ומהירה.

ברוב המקרים גם תמונות שנשלחו אליכם בווטסאפ נשמרות במכשיר ותופסות נפח זיכרון יקר.

Cleaner for WhatsApp היא אפליקציה שעוזרת לכם לנקות את התמונות המיותרות שלכם.

לא לפחד לערוך את התמונות

אחרי שהשארנו את התמונות המהממות ביותר שלנו, כדאי לערוך את אלו שאהבנו הכי הרבה ולכן אנחנו ממליצות על מספר אפליקציות מובילות לעריכת תמונה בסמארטפון שיעשו לכם את החיים קלים ואת התמונות שלכם למקצועיות יותר.

האפליקציה הראשונה היא Snapseed

סנאפסיד היא אפליקציה חינמית לחלוטין שנכרשה על ידי גוגל לפני כמה שנים, ונחשבת לאחת הטובות בקרב צלמי הסמארטפון והאינסטגרם. הסיבה לפופלריות שלה טמונה בעומק היכולות שהיא מציעה. במערך הכלים של סנאפסיד ניתן למצוא מגוון עצום של כלים לתיקון, שיפור ועיצוב התמונה. מיכולת שינוי פרספקטיבה, איזון לבן, חידוד ושליטה על כל הערכים הבסיסיים של התמונה. בנוסף אפשר למצוא בה פילטרים (מסננים) מכמה סוגים, עם שליטה כמעט מלאה על כל הפרמטרים של כל אחד מהם. מעבר לכך ישנן יכולות יחודיות כגון אפשרות להכיל אפקט על איזורים ספציפיים בתמונה. בקיצור, אפליקציה עם על כך הרבה יכולות חייבת להיות בארסנל העריכה של כל חובב צילום בסמארטפון.

Photoshop Express, Photoshop Lightroom

שתי אפליקציות מבית אדובי, החברה שהמציאה את עיבוד התמונה במחשב ויצרה מושג בפני עצמו – לעשות "פוטושופ". למרות שמן, לצערנו האפליקציות האלה לא מתקרבות ליכולת תוכנת המחשב המפורסמת, ומציעות כלים פשוטים יחסית, ופילטרים מובנים. בכדי להשתמש בכל הכלים שהאפליקציות מציעות, יש צורך להכנס עם שם משתמש, של גוגל, פייסבוק או אדובי. למרות החסרונות, עדיין מדובר באפליקציות עם מגוון יפה של כלים. לדוגמא אפשר למצוא בפוטושופ כלי ליצירת ספלאש (color splash) – אפקט המשאיר רק צבע אחד בתמונה, וחביב על הרבה משתמשים. כמות הפילטרים מרשימה ואיכותית. למשתמשי לייטרום במחשב, האפליקציה מציעה סינכרון עם קטלוג התמונות וגישה לקטלוגים מהנייד

ומה עושים עם כל מה שמצלמים?

אז עכשיו, כשאולי עשיתם קצת יותר סדר בהררי התמונות המאוחסנות במכשיר, וערכתם את כל התמונות השוות שלכם הגיע הזמן גם לשתף את המשפחה והחברים ברגעי הקסם שאתם מנציחים.

האייפון שלכם מפיק סרטון המורכב מאוסף תמונות בעלי מכנה משותף. תוכלו לצפות ב"זכרונות" שהכין המכשיר עבורכם עם לחיצה על "תמונות" -> בחירה למטה בכרטיסיית "זכרונות". ישנם זכרונות אותם מפיק המכשיר אוטומטית לפי תאריך או מיקום צילום משותף, או אפילו לפי מצולמים המופיעים בכל התמונות. אם הכנתם אלבום הכולל אוסף תמונות, תוכלו ליצור סרטון זכרונות משלכם. היכנסו לאלבום -> לחצו על החץ המופיע לצד התאריכים המופיעים מעל התמונות -> גללו עד למטה ולחצו על "הוסף לזכרונות". זכרונות קיימים ניתן לערוך במגוון דרכים ולשתף עם חברים.

בסמסונג נקראת התכונה הזו "סיפורים". היכנסו ל"גלריה" -> לחצו על הכרטיסייה "סיפורים" שבראש המסך -> לחיצה על שלוש הנקודות משמאל למעלה -> "צור סיפור". כעת תוכלו לבחור תמונות לפי תאריכים או אלבומים. סמנו בראש התמונות את אלו שתרצו להכניס לאנימציה -> לחצו על הלחצן "סיום" -> תנו שם לסיפור -> "צור". בלחיצה על שלוש הנקודות משמאל למעלה תוכלו לערוך או לשתף את הסיפור שיצרתם.

אם הזכרנו את שירותי האחסון של גוגל ושל אפל, אלו מציעים גם אפשרויות שיתוף מעניינות. כך תוכלו להכין אלבום מהטיול המשפחתי או החופשה בצפון ולהזמין בני משפחה וחברים לצפות בו – ואפילו להוסיף תמונות מהמכשירים שלהם.

ב-Google Photos תוכלו לשתף את התמונות או האלבומים שלכם. היכנסו לאפליקציה -> לחצו על האלמנט שאותו תרצו לשתף -> לחצו על סמל השיתוף -> בחרו אפליקציה באמצעותה תרצו לשתף (למשל וואטסאפ או דואר אלקטרוני). ניתן גם להכין קולאז'ים יפים דרך האפליקציה.

גם באמצעות שירות iCloud תוכלו לשתף את תיקיית התמונות עם משתמשי אפל אחרים. תחילה הפעילו את סנכרון התמונות עם שירות הענן של החברה באמצעות "הגדרות" -> "iCloud" -> "תמונות" -> הפעילו את "ספריית התמונות ב-iCloud". לאחר מכן, כשתצפו בתמונה תוכלו ללחוץ על לחצן השיתוף מימין למטה ו"שיתוף תמונות ב-iCloud". ניתן לבחור אלבום משותף קיים או חדש ולהזמין אנשים לצפות בתמונות ובאלבומים המשותפים.

רשתות חברתיות

אי אפשר לשכוח את הרשתות החברתיות, שגם אליהן יגיעו התמונות הכי טובות שלכם במוקדם או במאוחר. הרשתות החברתיות הן רבות ולכל אחת מאפיינים שונים. אך השימוש הפשוט בהן, כמו גם היכולת לשתף תמונה כמעט מכל אפליקציה, הפכו אותן למקומם הטבעי של התמונות שלנו, והרשתות עושות בכל עת שיפורים בממשקי העלאת התמונות

מה אתם עושים עם כל התמונות מהחופש הגדול?

אלבומים

כן כן התכוונו לאלבומים מודפסים, שישארו אתכם לכל החיים. אלבומים בהם הילדים יוכלו להביט ולהרגיש את הדף ולא רק לזפזפ בסמארטפון. הרי מיינתם את התמונות מהנסיעה ליוון, וערכתם את התמונות מהיום בים, איזה כיף יהיה לשים את האלבום שלכם על השולחן בסלון כדי שכל המשפחה שתבוא לבקר תוכל לעיין ולקנא קצת????

לפעמים אין לנו זמן לערוך אלבום..יש כאלו שאלבום החתונה שלהם עדין מחכה, לכן כדאי להיעזר בגרפיקאי/ת שיעצב את האלבום שלכם בדיוק בסגנון שאתם רוצים.

מה אתם עושים עם כל התמונות מהחופש הגדול?

שתיהיה לכולנו שנה טובה, עם חוויות ורגעים קסומים

רוצה לקבל עדכונים על הפוסט הבא?
אולי תתעניין גם ב:
בוק בת מצווה - צלמת רוני ישראל

בוק בת מצווה במרכז

בוק בת מצווה יכול להיות לפי נושא מסוים אותו תבחר הנערה, בצילומי סטודיו, צילומי חוץ ועוד. יש בו מקום רב ליצירתיות ודרך נהדרת לבטא את הטעם האישי של הנערה.

קראו עוד

בוק בת מצווה צנוע

מזל טוב! הגעת לגיל 12 ואת בטח מתרגשת נורא. זהו באמת יום מיוחד בו את הופכת לנערה ומקבלת עליך את האחריות על כל המצוות שאת

קראו עוד