צילום בחופש הגדול

אתם מאמינים שכבר חלף לו חודש מחופשת הקיץ של הילדים?

החופש הגדול החל כבר לפני כחודש אבל חודש אוגוסט נחשב לחודש העמוס, מלא באטרקציות לילדים, נסיעות בארץ, נסיעות לחו"ל, אותם רגעים משפחתיים שעם כל הקושי שבדבר, אלו רגעים משפחתיים בלתי נשכחים, שכדאי שיהיו מתועדים לאלבום המשפחתי שלנו.

נכון, כשיש לך שני ילדים על כל יד ועוד אחד על הראש, קשה לסחוב גם מצלמה שתכביד על הגב שלנו, אבל עדין אנו רוצים תמונות שיהיו טובות, מדויקות, חדות, שיתפסו את הרגעים המיוחדים שלנו. אז אופציה אחת היא כמובן ללכת לסטודיו ליום כיף- גם יש מזגן, גם יום משפחתי, חווייתי ומגבש שבסופו יהיו לכם תמונות חדשות נהדרות לשים בסלון. האופציה השנייה היא לשכור צלם שיטייל אתכם באטרקציות השונות, דבר שלוו דווקא יתאים לכל כיס, לכן האופציה השלישית היא לצלם בעצמכם בטלפונים החכמים.

צילום בחופש הגדול

אז איך נצלם תמונות טובות בחופש הגדול עם הטלפון החכם שלנו?

במצב ברירת המחדל שלנו אנו פשוט נפתח את המצלמה ונצלם על אוטומט. התמונה תיהיה כנראה מספיק טובה, אבל מה אם רוצים תמונה יותר טובה, שתיראה מקצועית יותר? מה קורה אם רוצים להשיג תמונה והמצב האוטומטי לא מאפשר לנו לצלם תמונה איכותית? אז יש אופציות נוספות במצלמה וכדאי ושווה להכיר אותם. במיוחד בקיץ, בחופש הגדול בו אנו מבלים עם המשפחה זמן איכות.

המצבים העיקריים במצלמה: אוטומטי, מקצועי, פנורמה, מיקוד בררני

מצב מקצועי מאפשר לנו לשלוט על כל פרמטר במצלמה (צמצם,מהירות,איזו)

הצמצם

נחליט כמה אור ייכנס דרך החיישן ומה עומק השדה הטוב עבורנו (צמצם פתוח-עומק שדה מטושטש, צילום של קבוצת אנשים בחופשה כדאי לצלם על צמצם גבוע יותר על מנת שכולם יהיו בפוקוס)

מהירות

ככל שמהירות התריס, מהירות הצילום תיהיה נמוכה יותר כך ייכנס יותר אור למצלמה, רק קחו בחשבון שבמצב עלינו להיות מאוד יציבים כדי שהתמונה לא תימרח. פרמטר נוסף הוא האיזו, ככל שהאיזו שלנו גבוה יותר כך יכנס יותר אור למצלמה, אך שימו לב שאיזו גבוה עלול להביא לתמונה מגורענת.

white balance

מצב בו אנו שולטים על צבע התאורה, מחליטים אם תיהיה חמה (צהוב) או קרה(כחול). אם למשל נכנסנו לבית כנסת עתיק עם תאורה חמה, ניתן "לקרר" קצת ע"י הורדה של הפרמטרים, ולאפשר לצלם תמונה כמו שאנו רואים בעין, כמה שיותר נאמנה למקור.

במצב צילום של אור יום, כמו למשל יום בילוי משפחתי בפארק, נרצה שהמהירות תהיה גבוהה, כדי שנספיק לתפוס את הילד רץ, יש לנו מקור אור (השמש) כך שהאיזו יכול להיות נמוך, ועם הצמצם אתם יכולים לשחק כדי שהתמונות תהיינה מעניינות, עם עומק שדה, ובפוקוס על הילד.

מצב פנורמי

מצב של צילום פנורמי מאפשר לנו להפיק את תמונות הנוף הטובות ביותר. הצילום שנוצר הינו רחב ידיים, מכיל הרבה פרטים ובנוסף, מפיק תמונה איכותית עם רזולוציה גבוהה שנוצרת בגלל האופן בו נוצרת התמונה הפנורמית.

בצילום פנורמי בסמארטפון אנחנו למעשה נתחיל בנקודה אחת ממנה נרצה להתחיל את הצילום, ובצורה יציבה נצלם מספר תמונות אחת אחרי השניה, לבסוף המצלמה תעבד ותמזג את כל אותם תמונות לכדי תמונה אחת שלמה ומחוברת ברזצולציה גבוהה.

מיקוד בררני

מצב בו אנו בוחרים את אובייקט הצילום שלנו, והמצלמה דואגת לעומק שדה מטושטש, כלומר מצב זה בה להדגיש למשל את הילד, המאכל, הנושא ולא כל מה שיש מאחוריו.

תפתחו את החושים ואל תפסיקו להתנסות

גם אם סמרטפון לא מסוגל עדיין לספק איכות תמונה של מצלמה מקצועית, הוא עדין הכלי הכי זמין עבורנו וניתן להפיק בעזרתו תמונות מדהימות ועוצרות נשימה. בעולם הצילום, נהוג לומר כי על מנת לצלם תמונה מוצלחת, מה שחשוב הוא האדם מאחורי המצלמה יותר מאשר המצלמה עצמה. עם קצת הסבר והבנה של הנושא, כל אחד יכול להפיק תמונות נהדרות.

קחו כמה דקות הפסקה בין הבריכה לג'ימבורי, וגלו עולם שלם במצלמת הסלולאר שהיא חלק בלתי נפרד מחיינו.

חופש נעים!

רוצה לקבל עדכונים על הפוסט הבא?
אולי תתעניין גם ב:
בוק בת מצווה - צלמת רוני ישראל

בוק בת מצווה במרכז

בוק בת מצווה יכול להיות לפי נושא מסוים אותו תבחר הנערה, בצילומי סטודיו, צילומי חוץ ועוד. יש בו מקום רב ליצירתיות ודרך נהדרת לבטא את הטעם האישי של הנערה.

קראו עוד

בוק בת מצווה צנוע

מזל טוב! הגעת לגיל 12 ואת בטח מתרגשת נורא. זהו באמת יום מיוחד בו את הופכת לנערה ומקבלת עליך את האחריות על כל המצוות שאת

קראו עוד