תמונת ניצחון אחת (ערב יום השואה)

היי חברים, זאת רוני, אשמח לשתף אתכם במה שהרגש שלי כל כך צמא להוציא.

היום ערב יום השואה, יום שגורם לי להתכנס מידי שנה ולחשוב לא מעט על העבר של סבא וסבתא שלי. שניהם ניצולים ששרדו, לכל אחד מהם סיפור מרתק עד עוצר נשימה, שרק בשנים האחרונות נגלו לנו עוד ועוד פרטים. המון פעמים בילדותי רציתי שיספרו, שישתפו, אך הנושא היה מחוץ לתחום, עד לשנים האחרונות, אולי הם הרגישו שזה הזמן הנכון, אבל הסיבה לא משנה האמת, העיקר שיש כמה חלקים בפאזל כדי לצאת למסע בדימיון, כדי לנסות להבין מה באמת עבר עליהם באותה תקופה נוראית.

תמונת ניצחון אחת (ערב יום השואה)

את כל הסיפורים כתבנו על נייר שמייד הפך לקובץ דיגיטלי שנדאג להעביר מדור לדור. סבא שלי כבר לא בין החיים, אך סבתא שלי הגיבורה, אישה בת 88 חיה ונראית נהדר. וכל הזדמנות שיש אני חוגגת איתה את החיים. בילינו רק אני והיא בים המלח בשנה שעברה. סוף שבוע קסום מבחינתי. כל תמונה שם עם חיוך מאוזן לאוזן. וכמה חשוב לי שצילמתי אותה מאושרת, כי כך ארצה לזכור אותה תמיד.

יום השואה והתפקיד שלו בשמירת הסיפורים

המירוץ לשמר את הסיפורים והזיכרונות חשוב מאין כמותו. צלם מאוד מיוחד בשם ינאי רובחה, אני מאוד אוהבות ומעריכה, תורם מזמנו ומצלם משפחות של יוצאי שואה בהתנדבות. אני חושבת שהפרוייקט הזה כל כך חשוב, כל כך מיוחד, שזו הזדמנות עבורנו לכתוב כאן ולתת לעוד משפחות את ההזדמנות להכיר את פועלו של ינאי.

תמונה של סבתא ונכד

לפרוייקט של ינאי קוראים "מתנה לדורות". הוא בא לקדם ולהנציח את דור השואה, דור הולך ונעלם. ינאי מצלם את המשפחות בביתם, במגוון תמונות כבר מעל ל-7 שנים. המצלמה שלו תופסת רגעים מצחיקים, מרגשים וכל כך חשובים. בבית האבות הבולגרי בראשון לציון, שם הוא מצלם באופן קבוע ניצולים עם משפחותיהם הכינו גלרייה עם תמונותיו לשמחת ניצולי השואה.

פרוייקט צילום יום השואה של ינאי רובחה

הנימה אישית על יום השואה

קבלו הצצה קטנה להנצחת העבר בתמונות פורטרט משפחתיות, כדי לשמר, לרגש ולהנציח – " מתנה לדורות".

ביום כזה, אני מקווה שאוכל לעזור להפיץ את הפרוייקט כדי להגיע למשפחות של ניצולים שיהיו מעוניינות בצילום משפחתי. באופן אישי, אני יכולה לומר, שאם יש משהו שגורם לסבתא שלי להיות מרוצה וחזקה זה כשכל המשפחה יחד. כשכולנו יחד זו תחושת ניצחון עבורה.

אני מאחלת לכם בריאות איתנה, תשמרו על עצמכם ועל סבא וסבתא.

שנזכה לחזק אותם ולחבק אותם בימים טובים וגם לתעד אתכם יחד עם כל המשפחה.

רוצה לקבל עדכונים על הפוסט הבא?
אולי תתעניין גם ב:
בוק בת מצווה - צלמת רוני ישראל

בוק בת מצווה במרכז

בוק בת מצווה יכול להיות לפי נושא מסוים אותו תבחר הנערה, בצילומי סטודיו, צילומי חוץ ועוד. יש בו מקום רב ליצירתיות ודרך נהדרת לבטא את הטעם האישי של הנערה.

קראו עוד

בוק בת מצווה צנוע

מזל טוב! הגעת לגיל 12 ואת בטח מתרגשת נורא. זהו באמת יום מיוחד בו את הופכת לנערה ומקבלת עליך את האחריות על כל המצוות שאת

קראו עוד